Építőipari szakmunkák vállalása, rövid határidővel, gyors és minőségi munka. Keressen: 06/70-9444-810
Építőipari munkák alvállalkozóként
gipszkarton szerelés saját acélváz szerkezetre

Gipszkartonszerelés

Szárazvakolat ragasztás

Glettelés - Festés

Burkolás - Térkő lerakás

Válaszfalak - Tetőtérbeépítés

Épületlakatos munkák

Kerti munkálatok

Térkövek, Viacolor, Térburkolatok építése

Technológia és praktika


Ma már ezerféle térburkolat létezik, de alapvetően megegyeznek a lerakás módjai.
Elképzelhető egy beton aljzat is, melyre egy ágyazóréteget terítünk és arra kerül a térburkolatunk, de az építés megszokottabb módja, ha tömörítéssel alapozzuk meg a térkövek alatti rétegeket.
Az alapozás mindenképpen szükséges, nem tehetjük a földre a burkolatokat, mert a vizesdéstől megsűlyednek.
Kijelöljük a térburkolat elhelyezésének területét és a széleire szegélykövet betonozunk.
Vásárolható többféle szegélykő, melyek különböző magasságúak lehetnek, nekünk a lényeg, hogy legalább 20cm-ert a földben legyen és a térkő magasságát elérje a felszínen. Tehát, ha 6cm-es viacolorral számolunk, akkor minimum 25cm-es legyen a szegélykő.
Kiássuk a kijelölt szegélyek helyét, amit végezhetünk szélesebb kapával is, nem muszály egy ásónyom szélesség.
Földnedves betont keverünk, majd beültetjük a szegélyköveket, hogy a földszint felett 6cm-re legyenek.
Kész a szegélyezés, most a munkaterület földszintjét csökkentsük fölkitermeléssel kb 20cm mélyre.
Következő lépésként felöntjük apró szemcsés murvával a területet és lapvibrátorral bedöngöljük, hogy masszív alapot kapjunk, ezt elősegíthetjük, ha benedvesítjük a tört murvát kicsit.
Ha sikerült megfelelően bedöngölni a murvát, utána felöntjük ágyazó anyaggal, melyet már pontosan lehúzunk a kívánt magasságban és egyenletességben, majd erre pakolhatjuk a térköveket.
A térkő lerakása után, ismét bedöngöljük a köveket, majd hézagoljuk kavarchomokkal és ismét döngölünk rajta.

Amire figyelni kell

Murvaágyazat szempontjából lényeges a térburkolat késöbbi terheltségének meghatározása. Makadám útalapot építünk.
Ha autobejárót készítünk, akkor érdemes nagyobb méretű murvával kezdeni, azt bedöngölni és utána a kisebb szemcsés és tört-poros murva lerakása, mindezt mélyebben kezdeni, mintha csak gyalogos járda lenne. 25cm mélységig kitermelve a földet, vigyázva hogy a szegélykövek ne szabaduljanak el, miközben dolgozunk.
A térkő inkább kicsit magasabb legyen, mint a főldszínt és a szegélykőnél is lehet 0,5cm-el magasabb.
A térkő utólagos döngölésénél vigyázzunk a lapvibrátor acéllemeze eltörheti a köveket, lehetőleg használjunk gumialapot a vibrátorral.



viacolor

színes impregnált viacolor

Néhány forma

hullámoldalú viacolor színes téglaalakú viacolor szines több méretű viacolor kis méretes viacolor

Hullámoldalú viacolor lerakása, illesztése pontos

Tégla alakú szines Viacolor építése variálható

Színes és vegyes térkövek a végtelenségig variálhatóak.

Egyszerű és kis méretű viacolor rendszer építése

térkő beöntősablon

Térburkolatok Árai

A térkövek anyagára kicsit eltér egymástól és az sem mindegy melyik kereskedőnél vásároljuk, ezért érdemes jól körülnézni kezdés előtt.
A munkadíj szintén változatos lehet, bár vannak átlag árak m2-re vonatkozóan, de mindenképp felmérés utáni árajánlat alapján tudunk csak dolgozni, így mindenki elégedett lesz.

Általános munkadijak
Kérjük, hívjon, vagy írjon és ingyenesen felmérünk Önnél, majd árajánlatot készítünk.


Sablonba öntött beton térburkolat


Talán ez a legolcsóbb kivitelezés, melyet elkészítünk. Itt az anyagot, normál helyi földnedves betonnal állítjuk elő és beöntjük a sablonba. Meglehetősen elterjedt megoldás, bár itt a munkadíj természetesen lényegesen nagyobb lesz, de a viacolor árát megspórolhatjuk.
Az alapozás elkészítése megegyezik az általános térburkolat készítéssel és az ágyazó anyagra kerül a beton beöntése.
Fugázása szintén megegyezik a viacolor technológiával

Copyright © 2014 REM Trade Hungary Kft™ Minden jog fenntartva - All:349338  Day:6  Unique:4